azi Tenie de primăvară

unchiu Tenie a plecat în State
pe vremea lui Ceaușeșcu

ne-a trimis o poză la volanul
unei mașini frumoase adică încăpătoare

unchiu Minu cum i se zicea lui Beniamin
avea o Dacie roșie HD 8151 în care ne înghesuiam cu voioșie

unchiu Tenie ne-a trimis și poze cu Marele Canion
unde a ieșit cu familia la grătar

iar verișoarele mele ne-au trimis poze
cînd cu vizita la Catedrala de Cristal

era clar că totul era mult mai mare în State
decît în Petroșani unde rămăsesem ceilalți

din cei trei frați și cele trei surori
Eftimie părea a fi un simbol al primăverii

nepoții eram în fața zîmbetului lui cuceritor
mai tot timpul cu gura căscată

acum cînd am crescut și viața mi-a dat destule bobîrnace
știu că primăvara nu înseamnă doar verde zîmbărilă

acum cînd mă doare capul de la vîntul de primăvară
și-s răgușit mă gîndesc că mi-ar trebui o cipilică

orice astenie de primăvară e cam păcătoasă
pentru de-ăștia ca mine cu plete și dantură carstică

cu dureri de spate și buzunare goale
în Oradea cică Capitala Verde a României

o fi bine totuși că am nostalgii la altă scară
azi Tenie de primăvară

eftimie-1

Lasă un răspuns

